måndag 29 juni 2009

Morfars land

Idag har vi varit på "Forfars" land mitt ute i urskogen utanför Söderköping. Prinsessan badade och plaskade i en barnpool medan hennes vikingar till föräldrar badade i den stora poolen. Det tog nog "bara" en halvtimme att doppa mig i det 22-gradiga vattnet vilket var ungefär dubbelt så snabbt jämfört med barnens gudfar P som varit där och badat dagen innan. Attans vad det var kämpigt, brände nog många kalorier där jag traskade omkring på tå på botten. Väl i så var det väldigt skönt och jag visade prinsessan hur man står på händer under vattnet, hon var mäkta imponerad av sin akrobatiska mor! Lillfräs däremot verkar vara världens badkruka, ville icke bada alls!

Den här bilden är tagen i våras på trollungarna och stentrollet på "forfars" land där jag lekte mycket som barn när stället var min farfars.

Igår var vi på det sedvanliga sommartårtkalaset hemma hos prinsessans kompis Tova. Barnen (5 treåringar med småsyskon) lekte och vi drack mousserande vin i solskenet. Jag höll mig till jordgubbarna (och vinet!) och struntade i tårtan. På kvällen kom lillfräs kompis Amanda med föräldrar och grillade med oss. Jag hann även med en stressig tripp till centrum för att leta efter en bikini till mig, som vanligt kom jag hem med kläder till barnen istället. Fyndade på Po.P sommarrea till 50%. En likadan tunika som prinsessan har på bilden fast en storlek större, en mössa+en body+en tröja till lillfräs.

Lillfräs håller på att få sin allra första tand! Stora killen! Och så säger han Mamma! Jag slutade amma honom när han var 8,5 månad och sedan dess har han inte behövt äta på nätterna. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar