måndag 22 juni 2009

Med blommor och med blad!


Jag fyller år denna underbara sommardag och det har firats i trädgården med familj och släkt. Av någon anledning så kom jag lite efter i planeringen så när jag vaknade upp på morgonen med en prinsessa och en liten fräs så hade jag en hel del att göra. Mannen hade redan åkt till jobbet så jag började med att städa huset. Sedan tog jag ungarna i vagnen för att gå bort till affären för att handla hem allt som behövdes till det som skulle bjudas på. Fördrink, ceasarsallad och kladdkaka med grädde och jordgubbar till tolv vuxna och två barn. Dessutom hade jag planer på att sy fast axelband på min nyinköpta klänning, men axelbanden hade jag inte ens inhandlat. Kaos! Som tur är har jag många som ställer upp när det kör ihop sig! Farmor och farfar lånade ut sin bil och tog hand om prinsessan och lillfräs. Mannen slutade efter lunch för att komma hem och fixa dukning och hjälpa till med salladen. Mormor kom en timme tidigare och agerade sömmerska och sydde fast axelbanden som jag köpte på syaffären.



Alla förberedelser hanns med och det blev en lyckad tillställning till slut!


4 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott!! Det låter som en lyckad tillställning så jag hoppas även du hann njuta av den till slut. Drinkarna ser väldigt mumsiga ut och du är sååå fin i nya klänningen. Hurra för dig!
    Kramar!
    /Malin

    SvaraRadera
  2. OOhhh vilken fin klänning:)

    SvaraRadera
  3. Härligt att fylla år en dag med riktig sommarvärme och kunna sitta i trädgården. Det kan inte jag 28feb=/. Jätte fin klänning. Grattis igen=)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad snygg du blev i klänningen!

    SvaraRadera