onsdag 17 juni 2009

Solig härlig slappardag

Idag har jag och lillfräs bara varit hemma och tagit det lugnt medan prinsessan varit på förskolan. Egentligen skulle vi ha lunchat i Gubbens trädgård med diverse mammor och bebisar men eftersom jag inte kan slita mig från datorn på kvällarna och D väcker oss klockan sju så var jag för trött för att ta mig in till stan. Efter förskolan gick vi till lekparken en stund och prinsessan klättrade lite i bergen medan jag solade på en bänk.

Idag har den lilla prinsessan varit olydig. Hon var hos kompisen E (4 år) och lekte i deras trädgård. Jag ser dem genom fönstret och även E:s pappa är i trädgården. Så ringer telefonen någon minut senare och en kompis till mig som bor 100 m bakom E:s hus säger att Johanna och en större kille på cykel är på väg mot deras hus. Jag tar lillfräs under armen och springer iväg och tänker att det är säkert hennes dagiskompis L (4 år) som bor bakom E. Mycket riktigt L och prinsessan leker glatt i hans trädgård. Skruttunge! Nu har vi pratat om händelsen ikväll och jag hoppas verkligen att hon inte gör om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar