onsdag 1 juli 2009

Villervalla


Nu har jag shoppat igen - kläder till barnen fast jag är i behov av både bikini och glasögon. Det blev en svart klänning med stjärnor till prinsessan och en matchande body till lillfräs. Och så en randig body och en randig bodysuit.

Idag har vi haft en mysig hemmadag med bus och lek med grannbarnen. Lillfräs tog en middagslur på två timmar då jag bara kunde sitta och relaxa i solen. På kvällen var jag barnvakt till lilla Olivia (snart 3 år) som hade det jättekul med prinsessan och grannkillen Oliver. Igår var vi på poolparty med lillfräs kompisar. Det var ca 8 bebisar och två storasyskon som plaskade i sammanlagt tre babypooler. Prinsessan var med och lekte med Maddoc. De var så gulliga och lekte mamma-pappa-barn. Hon kallade Maddoc för älskling och de lagade mat och matade hästar i fantasin. Så här söt är hon vår lilla pepparkaka!

Poolpartyt var i Marielund och det är ingen barnlek att ta sig dit utan bil med två barn i 28-gradig värme. Vi tog bussen in till centrum där vi skulle byta till spårvagn. Den första spårvagnen var full så vi fick inte plats med vagnen. Den andra spårvagnen var av en smalare modell så vi kom inte på för vagnen var för bred. Men tredje spårvagnen fick vi åka med. Dags att skaffa en till bil till familjen tycker jag!

2 kommentarer:

  1. Älskling nu är maten klar :-)
    Så söt tjej du har!

    SvaraRadera
  2. jag har köpt byxor i det randiga tyget till Kajsa på Villervalla. Jättehärliga färger!!

    SvaraRadera